Στον ΧΥΤΑ Μαυροράχης ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Τσιρώνης

Τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στην περιοχή της Μαυροράχης στη Θεσσαλονίκη επισκέφτηκε, το πρωί, ο αναπληρωτής υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης, ο οποίος έκανε αυτοψία σε όλες τις δομές του χώρου.

 

Ο υπουργός ενημερώθηκε από τον δήμαρχο Λαγκαδά Ιωάννη Καραγιάννη, τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας Μιχάλη Γεράνη, και εκπροσώπους των περιβαλλοντικών συλλόγων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΧΥΤΑ.

 

Εδώ και καιρό, οι κάτοικοι και οι φορείς του Δήμου Λαγκαδά διαμαρτύρονται για την “πλημμελή”, όπως τη χαρακτηρίζουν, λειτουργία του. Τα προβλήματα που εντοπίζονται είναι η μη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού εντός του ΧΥΤΑ, η έντονη δυσοσμία, λόγω της μη συλλογής του βιοαερίου, ο κορεσμός των κυψελών 1 και 2 απόθεσης των απορριμμάτων και οι αστοχίες κατασκευής στην κυψέλη 3.

 

“Ήταν μια αυτοψία από την οποία δεν μπορούσαν να βγουν συμπεράσματα. Ο κ. Τσιρώνης θα μας καλέσει σε συνέχιση των συσκέψεων, καθώς ο ΧΥΤΑ δεν μπορεί να λειτουργεί με αυτά τα προβλήματα. Θα πρέπει να δοθεί το χρονοδιάγραμμα από τον ΦΟΔΣΑ, το οποίο δεν έχει κατατεθεί ακόμη. Όλα αυτά θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα, καθώς η άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ λήγει στις 8 Απριλίου. Εμείς αναδείξαμε το θέμα και οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να το πάρουν στα χέρια τους” δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης.

 

Ο αναπληρωτής υπουργός, κατά την επίσκεψή του διαπίστωσε τις προσπάθειες των εργαζομένων για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ, ενώ ενημερώθηκε για όλα τα προβλήματα των ΧΥΤΑ Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για την πορεία αναθεώρησης του περιφερειακού σχεδιασμού.

 

Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης ευχαρίστησε τον κ. Τσιρώνη για την άμεση ανταπόκριση, για το ότι εστίασε στα θέματα της ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων και διότι με τις ενέργειές του έδωσε ώθηση στο έργο, καθώς υπογράφηκε η απόφαση τροποποίησης της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, που σημαίνει ότι μπορούν να “τρέξουν” τα έργα εκσυγχρονισμού.