Το νέο καθεστώς εκτελωνισμού στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Αλλάζει ριζικά και το καθεστώς εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την 1η Ιουνίου και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr καταργούνται οι προϋποθέσεις των Οδηγιών εκπομπών ρύπων, τα γνωστά Euro1,2,3,4,5 και 6 αλλά και το θέμα του «διπλού Τέλους Ταξινόμησης».

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα είναι ίδιος και εκείνον που θα ισχύσει στα καινούρια αυτοκίνητα δηλαδή θα υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές ρύπων αλλά θα υπάρχουν και οι συντελεστές απομείωσης των τιμών ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος αλλά και τα έτη κυκλοφορίας ων οχημάτων.

Οι συντελεστές απομείωσης των τιμών σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν σήμερα και διαχωρίζονται σε πέντε κατηγορίες που περιλαμβάνουν 4Χ4, Hatchback (5θυρα-3θυρα), Σεντάν (4θυρα), Κάμπριο, Κουπέ-Ρόουντστερ και Οχήματα Πολλαπλών Χρήσεων (MPV). Η κάθε κατηγορία έχει διαφορετικούς συντελεστές μείωσης, ωστόσο τα σεντάν αυτοκίνητα λαμβάνουν τις υψηλότερες εκπτώσεις από τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Ειδικότερα για το 1ο έτος κυκλοφορίας η μείωση της αξίας λόγω παλαιότητας ανέρχεται σε ένα σεντάν στο 25%.

Αντίστοιχα ένα σεντάν που έχει ήδη κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος – μέλος πριν από 5 χρόνια ο συντελεστής απομείωσης φθάνει στο 68% ενώ αν το εισαγόμενο σεντάν όχημα έχει κυκλοφορήσει πριν από 7 έτη τότε ο συντελεστής απομείωσης ανέρχεται σε 77%.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η απομείωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων με συντελεστή 0,10 αντί 0,30 που ισχύει σήμερα.

Πάντως η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% της αξίας ενώ η συνολική απομείωση (παλαιότητα και διανυθέντα χιλιόμετρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 95%.

Το νέο καθεστώς φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θεωρείται πιο δίκαιο ενώ παράλληλα το οικονομικό επιτελείο με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αποφεύγει πιθανά πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω υπερφορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν προηγούμενες οδηγίες ρύπων.

Επίσης το οικονομικό επιτελείο για να βάλει ένα τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων εξετάζει να αναγράφονται στην ‘Αδεια Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα χιλιόμετρα με τα οποία εκτελωνίστηκε το όχημα και να περιορίσει το φαινόμενο που χρησιμοποιούν πολλοί έμποροι για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές.

Δηλαδή ότι χιλιόμετρα αναγράφει το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης θα αναγράφει και η 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα.

Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης στα ΙΧ:

– 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ

– 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ

-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ

– 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ

– 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.

 

Οι νέοι συντελεστές αύξηση ή μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης λόγω εκπομπών ρύπων:

– Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.

– Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.

– Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.

– Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.

– Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.

– Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.

– Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.

Οι συντελεστές απομείωσης λόγω ηλικίας, αμαξώματος και διανυθέντων χιλιομέτρων που ισχύει σήμερα:

* Στον παραπάνω πίνακα θα πρέπει να αναφέρουμε πως η μέγιστη έκπτωση λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων θα μειωθεί από το 30% στο 10%.