Από σήμερα οι δηλώσεις για το ακατάσχετο -Οδηγός για να σώσετε τον λογαριασμό σας από την Εφορία

Τον τραπεζικό λογαριασμό τον οποίο θέλουν να προστατεύσουν από κατασχέσεις καταθέσεων έως 1.500 ευρώ για οφειλές στο Δημόσιο μπορούν να δηλώσουν από σήμερα οι φορολογούμενοι στην ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxisnet.

 

Η εφαρμογή είναι απλή καθώς ο φορολογούμενος θα δηλώσει το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, καθώς και το πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο αυτός τηρείται. Στην περίπτωση φορολογουμένων, μισθωτών ή συνταξιούχων, ο λογαριασμός είναι αποκλειστικά αυτός στον οποίο πιστώνονται περιοδικά μισθοί, συντάξεις ή / και ασφαλιστικά βοηθήματα κατά περίπτωση.

 

Ουσιαστικά όσοι φορολογούμενοι χρωστούν στο δημόσιο και δεν θέλουν να τους κατασχεθεί ο μισθός και η σύνταξη θα πρέπει να κάνουν τα εξής:

 

· Να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης στην ιστοσελίδα www.gsis.gr.

· Να αναγράψουν τον αριθμό IBAN του τραπεζικού λογαριασμού στην ειδική εφαρμογή

· Να δηλώσουν στην τράπεζα τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου που αντιστοιχεί στον τραπεζικό λογαριασμό

· Στην περίπτωση που κλείσει ο λογαριασμός θα πρέπει να δηλωθεί άμεσα ο καινούργιος.

· Όταν ο ΑΦΜ δεν αντιστοιχεί σε πελάτη τράπεζας θα σταματά η διαδικασία και θα γίνεται επανέλεγχος. Το ίδιο θα γίνεται αν δικαιούχος του δηλωθέντος τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) είναι άλλο πρόσωπο, ο λογαριασμός είναι κλειστός ή όταν δηλώνεται άλλος λογαριασμός από αυτόν της μισθοδοσίας ή της σύνταξης.

· Κάθε ενδιαφερόμενος που γνωστοποιεί στη φορολογική διοίκηση τον μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό του λογαριασμό οφείλει να ενημερώνει αμελλητί, υποβάλλοντας νέα αίτηση / υπεύθυνη δήλωση με τον ίδιο τρόπο, τον αριθμό IBAN τυχόν νέου λογαριασμού του σε περίπτωση που ο προηγούμενος – ήδη δηλωμένος – κλείσει για οποιονδήποτε λόγο ή εφόσον επιθυμεί την αλλαγή του παλαιού λογαριασμού με νέο.

· Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να έχει εξασφαλίσει ότι το πιστωτικό ίδρυμα έχει ήδη συσχετισμένο τον ΑΦΜ του με τον λογαριασμό IBAN που ως (συν)δικαιούχος προτίθεται να δηλώσει στο περιβάλλον TAXISnet.

 

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) επεξεργάζεται σε ημερήσια βάση (εργάσιμες ημέρες) τις υποβληθείσες αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις των ενδιαφερομένων και δημιουργεί:

– Αναλυτική κατάσταση σε ηλεκτρονική μορφή ανά πιστωτικό ίδρυμα, κάθε εργάσιμη ημέρα, που περιλαμβάνει τα στοιχεία των ενδιαφερομένων (ΑΦΜ και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού) καθώς και την ένδειξη αν η δήλωση αφορά αντικατάσταση προηγούμενου λογαριασμού, για τις αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις που υποβλήθηκαν ως τη 12η βραδινή της προηγούμενης ημέρας. Η κατάσταση διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στο κατά περίπτωση πιστωτικό ίδρυμα, την ίδια ημέρα και καταχωρείται αυθημερόν στο ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

 

– Συγκεντρωτική κατάσταση ανά πιστωτικό ίδρυμα, σε ηλεκτρονική μορφή, τις πρώτες εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα και για μεταβατική περίοδο εξαμήνου ή όποτε κριθεί – κατά περίπτωση – αναγκαίο, που περιλαμβάνει το διαμορφωμένο πλήθος των προσώπων / λογαριασμών ως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του προηγούμενου μήνα και χρησιμοποιείται για τις ανάγκες ελέγχου της διαδικασίας.