Επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Άννας Ευθυμίου, για τον ΟΑΣΘ

Αξιότιμε κ. Υπουργέ, 

Η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έναν Οργανισμό  Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), που οι δυνατότητές του ήταν πολύ μειωμένες και δεν  μπορούσαν να ανταποκριθούν ούτε κατ’ ελάχιστον στις ανάγκες μαζικής μεταφοράς των  Θεσσαλονικέων.  

Συγκεκριμένα, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2017, όταν ο ΟΑΣΘ διοικούνταν κατά το παλαιό – προγενέστερο νομικό καθεστώς, κυκλοφορούσαν 422 λεωφορεία κατά μέσο όρο την ημέρα. Με άλλα  λόγια, μετά τη δημοσίευση και εφαρμογή του Νόμου 4482/2017 (ΦΕΚ 102/Α/25-7-2017), δυνάμει του  εξαγοράστηκε και τέθηκε σε εκκαθάριση ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.)  και συστήθηκε ένας νέος δημόσιος φορέας, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης  (Ο.Σ.Ε.Θ.), και ένας νέος εκτελεστικός του συγκοινωνιακού έργου φορέας, οι Αστικές Συγκοινωνίες  Θεσσαλονίκης (Α.ΣΥ.Θ.), η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, με Πρόεδρο τον κ. Στέλιο Παππά, επί κυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ, παρέλαβε ένα στόλο λεωφορείων, στη δυναμική του οποίου περιλαμβάνονταν 422 λεωφορεία  σε κυκλοφορία την ημέρα.  

Ωστόσο, η τότε διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε στους Θεσσαλονικείς έναν  στόλο λεωφορείων με σταδιακά μειούμενη δυναμική, η οποία έφτασε το μήνα Ιούλιο 2019 να αριθμεί  μόλις 261 λεωφορεία την ημέρα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απίστευτη ταλαιπωρία των  Θεσσαλονικέων κατά τις εσωτερικές μετακινήσεις τους στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.  

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την εκλογή της κυβέρνησης της Ν.Δ. και με σκοπό τόσο  αρχικά την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού όσο και στη συνέχεια της ανάγκης μείωσης του  συνωστισμού στα Μ.Μ.Μ. λόγω της πανδημίας του COVID – 19, πραγματοποίησε σημαντικές  πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ και τους υπόλοιπους εποπτευόμενους φορείς. Μεταξύ των  πρωτοβουλιών αυτών ήταν η σύναψη σύμβασης με την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ», στις 16/03/2020 για την εκχώρηση 25 γραμμών ΟΑΣΘ στην ανωτέρω εταιρεία για 2  χρόνια καθώς και η υπογραφή την 1η Οκτωβρίου σύμβασης για τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων  λεωφορείων, για να προστεθούν στον στόλο του Ο.Α.Σ.Θ., λαμβάνοντας υπόψιν τις συστάσεις των  ειδικών για αποφυγή συνωστισμού στα Μ.Μ.Μ..  

Τα συγκεκριμένα οχήματα αποτελούν ανάσα για τους Θεσσαλονικείς. Μάλιστα, την προηγούμενη  εβδομάδα, τα πρώτα 54 λεωφορεία, από τα 180, προστέθηκαν στο στόλο του Οργανισμού και μετά την  απολύμανση και την τοποθέτηση πινακίδων κυκλοφορίας ξεκίνησαν από το αμαξοστάσιο για να  εξυπηρετήσουν διάφορες γραμμές και ιδιαίτερα αυτές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις  εκτιμήσεις του Προέδρου του ΟΑΣΘ, κ. Σκόδρα, στο τέλος του έτους ο αριθμός των λεωφορείων σε  κυκλοφορία θα ανέλθει σε 550 την ημέρα. Πολίτες της Περιφέρειάς μου, μου μετέφεραν την αισιοδοξία  τους, καθώς παρατηρούν τη συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων να αυξάνεται και το χρόνο αναμονής  να μειώνεται αισθητά. 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για την ενίσχυση του ΟΑΣΘ και την διευκόλυνση των πολιτών  όσον αφορά τις μετακινήσεις τους και με τι χρονικό ορίζοντα;