Έρευνα: Απογοητευμένοι από τον τζίρο τους οι καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης

Απογοήτευση από τον τζίρο, κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, δήλωσε το 87% των ιδιοκτητών εμπορικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη, με το 66% επί του συνόλου να μιλά για μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

 

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), στην οποία αναφέρεται, επίσης, ότι το 13% εμφανίζεται ικανοποιημένο από τον τζίρο τη συγκεκριμένη περίοδο. Ποσοστό 25% ανέφερε ότι οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα και μόλις ένα 4% “είδε” αύξηση.

 

Σε ό,τι αφορά επιμέρους περιοχές, η έρευνα έδειξε τα εξής: στην περιοχή του ιστορικού κέντρου, το 12% των επιχειρήσεων δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς, κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση, για μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι, το 65% ανέφερε αρνητική μεταβολή, το 26% είπε ότι έμεινε στα ίδια επίπεδα και μόλις το 4% μίλησε για αύξηση.

 

Βάσει των στοιχείων της έρευνας, όπως προκύπτει από την ειδικότερη ανάλυση: στην περιοχή της Εγνατίας – Ιων. Δραγούμη και Βενιζέλου, οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο 9% των ερωτηθέντων, στην περιοχή της Τσιμισκή- Αγ. Σοφίας- Μητροπόλεως- Προξ. Κορομηλά στο 13% και στην περιοχή της Ερμού – Βασ. Ηρακλείου- Δημ. Γούναρη στο 15%.

 

Παρόμοια είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, αφού, στη δυτική Θεσσαλονίκη μόνον το 10% δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ ποσοστό 85% μίλησε για αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι.

 

Στην ανατολική Θεσσαλονίκη, το 15% των επιχειρήσεων εξέφρασε ικανοποίηση από την κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων, ενώ ποσοστό 50% ανέφερε αρνητική μεταβολή του τζίρου σε σχέση με πέρυσι.

 

Όσον αφορά την κίνηση των επιχειρήσεων, την 1η Κυριακή της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, το 66% των ερωτηθέντων εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους, ενώ ποσοστό 21% δήλωσε ικανοποιημένο, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι ο τζίρος που έκαναν μείωσε την καταναλωτική κίνηση της επιχείρησης τις καθημερινές.

 

Από τους ερωτηθέντες δεν άνοιξαν τις επιχειρήσεις τους, την 1η Κυριακή των εκπτώσεων, το 13%.