«Φρένο» στην επέκταση των ποδηλατοδρόμων

Στο… ψυγείο μπαίνει, όπως όλα δείχνουν, το θέμα της επέκτασης του δικτύου των ποδηλατοδρόμων της Θεσσαλονίκης, ωστόσο η συντήρηση του υπάρχοντος δικτύου φαίνεται ότι αποκτά προτεραιότητα.

 

Το σχέδιο για επέκταση των ποδηλατοδρόμων δεν εγκαταλείπεται, όμως σε αυτή τη φάση δεν αποτελεί προτεραιότητα για το δήμο Θεσσαλονίκης, αφού το ζητούμενο είναι η συντήρηση του υπάρχοντος δικτύου.

 

Όπως σημειώνει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς, πρώτης προτεραιότητας ζήτημα αποτελεί η ανάκτηση των ποδηλατοδρόμων που υπάρχουν σήμερα στη Θεσσαλονίκη. «Μας ενδιαφέρει να ανακτήσουμε το δημόσιο χώρο και δεν θέλουμε να κάνουμε όπ δήθεν δεν βλέπουμε το πρόβλημα που υπάρχει. Οι υφιστάμενοι ποδηλατοδρόμοι πρέπει να “θεραπευτούν”, να διορθώσουμε τυχόν προβλήματα στις οδεύσεις τους και να διασφαλίσουμε την απρόσκοπτη κυκλοφορία των ποδηλάτων, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα στους πεζούς», αναφέρει ο κ. Παππάς.

Ο ίδιος προσθέτει όπ σι επεκτάσεις των ποδηλατοδρόμων μπορούν να μπουν στην ατζέντα του δήμου, μόνον εφόσον αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που υπάρχουν στους υπάρχοντες.
«Δεν είναι δυνατό να επεκτείνουμε το δίκτυο, όταν οι ποδηλατοδρόμοι έχουν… μαύρα χάλια», τονίζει ο κ. Παππάς.

Ο αντιδήμαρχος κάνει ειδική αναφορά στον ποδηλατοδρόμο της Παλιάς Παραλίας, ο οποίος κατά γενική ομολογία είναι επικίνδυνος, αφού πεζοί και ποδηλάτες συνωστίζονται δίπλα στη θάλασσα. «Πρέπει να βρεθεί λύση για το ζήτημα και γι’ αυτό απαιτείται συνεργασία με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Όμως και για τον ποδηλατοδρόμο στη Νέα Παραλία απαιτούνται βελτιώσεις», τονίζει ο κ. Παππάς, ο οποίος καταλήγοντας υπογραμμίζει ότι για τη συντήρηση, την ανακαίνιση και τις βελτιώσεις των ποδηλατοδρόμων θα αναζητηθούν κονδύλια από ευρωπαϊκά προγράμματα, ενώ ενδέχεται το κόστος να καλυφθεί και από το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Θεσσαλονίκης για το 2015.

Με την περιφέρεια Στο μεταξύ, όλοι πλέον συμφωνούν cm η λειτουργία των ποδηλατοδρόμων αποτελεί θέμα που χρήζει συνολικής αντιμετωπιστείς, όχι μόνον από το δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το θέμα της δημιουργίας λειτουργικών ποδηλατοδρόμων, σε συνεργασία με την περιφέρεια, έχει επισημάνει και ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, καθώς οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης ανήκουν στη δική της αρμοδιότητα.

Άλλωστε, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, έχει προαναγγείλει την πραγματοποίηση σύσκεψης για το θέμα. Όπως έχει δηλώσει, αποτελεί στόχο η αναβάθμιση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων.

Μάλιστα, γνωστοποίησε όπ προγραμματίζεται σύσκεψη μεταξύ των υπηρεσιών της περιφέρειας και του δήμου, ώστε οι δύο φορείς να καταλήξουν και να προωθήσουν ένα κοινό σχέδιο για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη.

Η κατάσταση Στο μεταξύ, η κατάσταση στους ποδηλατοδρόμους που υπάρχουν σήμερα στη Θεσσαλονίκη είναι τουλάχιστον απογοητευτική. Το δίκτυο είναι και κουτσουρεμένο και λειψό και ασυντήρητο και… κακομοιριασμένο. Αν σε αυτά προσθέσει κάποιος το χάος και την αναρχία της παράνομης στάθμευσης, τότε έχουμε την πλήρη εικόνα του δικτύου των ποδηλατοδρόμων της Θεσσαλονίκης.

Στην πραγματικότητα οι ποδηλατοδρόμοι ρημάζουν, αφού κανείς δεν τους συντηρεί και δεν τους επισκευάζει, με τα πλαστικά διαχωριστικά να έχουν φύγει στο μεγαλύτερο μήκος τους. Επιπλέον, οχήματα σταθμεύουν παρανόμως στους ποδηλατοδρόμους, μέσα ή ακριβώς δίπλα τους.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα, υπό την έννοια όπ καταγράφονται διαρκώς παράνομες σταθμεύσεις μέσα στον ποδηλατοδρόμο, σημειώνονται στις οδούς Στρατηγού Καλλάρη, Ναυάρχου Κουντουριώτη, Πολυτεχνείου, Σαλαμίνος και Δωδεκανήσου.

Αλλά και οι ποδηλάτες, οι οποίοι έχουν πλέον λιγοστέψει, στην προσπάθειά τους να κυκλοφορήσουν κάνουν απανωτά… ζιγκ ζαγκ και ελιγμούς, οι οποίοι μπορεί να είναι και επικίνδυνοι, ώστε να συνεχίσουν την πορεία τους. Πολλοί είναι αυτοί που τονίζουν ότι οι ποδηλατοδρόμοι θα έπρεπε να είχαν φυσικά εμπόδια, όπως για παράδειγμα παρτέρια ή δενδρύλλια, ώστε να μην εισέρχονται αυτοκίνητα και μηχανάκια και να είναι ασφαλείς.

 

 

Δίκτυο μόλις 12 χιλιομέτρων

 

Οι ποδηλατοδρόμοι που υπάρχουν σήμερα εκτείνονται σε μήκος μόλις 12 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στη Νέα Παραλία, στην Παλιά Παραλία, στο πάρκο της ΧΑΝΘ, στις οδούς Αγγελάκη, Εθνικής Αμύνης Αγίου Δημητρίου (από Εθνικής Αμύνης έως Κατσιμίδη), Καυταντζόγλου (από Εγνατία έως Α Στρατού), στη Λεωφόρο Στρατού (από Καυταντζόγλου έως ΧΑΝΘ), στην οδό Σαλαμίνος στη Δωδεκανήσου, την Πολυτεχνείου (από Σαλαμίνος έως Αναγεννήσεως), την Αναγεννήσεως την Αριστοτέλους (από Λεωφόρο Νίκης έως το ύψος της Ιουσπνιανού), τη Στρατηγού Καλλάρη και στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης μελέτησε στο παρελθόν την επέκταση του δικτύου και στην περιοχή της Τούμπας έτσι ώστε να συνδεθεί με την πρώην αλάνα και το γήπεδο του ΠΑΟΚ.

Επιπλέον, στο παρελθόν είχε καταθέσει πρόταση για την επέκταση του δικτύου σε μήκος 6,2 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στις οδούς 1) Λεωφόρο Κων. Καραμανλή (από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Καυταντζόγλου), μήκους 3,1 χλμ. 2) Άξονα Αρχαιολογικού Μουσείου έως την Κατσιμίδη, μήκους 1,1 χλμ. 3) Μάρκου Μπότσαρη (από τη λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή), μήκους 1,1 χλμ. 4) Άξονα των οδών Βούλγαρη – Μοσχονησίων (από τη Β. Ολγας έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή) μήκους 0,9 χλμ.

 

Πηγή: Αγγελιοφόρος