Οι φορητές συσκευές οδηγούν σε αργό θάνατο τις ιστοσελίδες

Φέτος ο Παγκόσμιος Ιστός γιόρτασε τα 26α γενέθλιά του. Μολονότι με την πάροδο του χρόνου οι χρήστες του Διαδικτύου αυξάνονται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει υποσχεθεί να βάλει «online» τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού, ταυτόχρονα παρατηρείται μια τάση που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θα φάνταζε αδιανόητη: ο αργός θάνατος της ιστοσελίδας.

 

Τις παραδοσιακές ιστοσελίδες αντικαθιστούν πλέον οι εφαρμογές για κινητές συσκευές, οι οποίες είναι προσπελάσιμες μέσω μιας μικρής οθόνης από παντού, αλλά και οι εταιρικές σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook.

 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος Flipkart, του ινδικού αντίστοιχου της Amazon, που εκτιμά ότι σε έναν χρόνο από σήμερα δεν θα χρειάζεται πλέον την ιστοσελίδα της για να πουλά την τεράστια γκάμα προϊόντων που προσφέρει. Και αυτό γιατί ολοένα και περισσότερος κόσμος στην Ινδία μπαίνει στο Flipkart για τις αγορές του από το κινητό τηλέφωνο, αριθμός που δεκαπλασιάστηκε μέσα σε 18 μήνες. Η τάση αυτή θα οδηγήσει στην αντικατάσταση του «www.flipkart.com» από μια εφαρμογή (app) στις φορητές συσκευές των χρηστών από την οποία θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους γρήγορα από όπου κι αν βρίσκονται. Σε τρία χρόνια 580 εκατ. άνθρωποι στην Ινδία θα πλοηγούνται στο Διαδίκτυο μέσω φορητών συσκευών, το 80% των οποίων μέσω κινητών τηλεφώνων.

Στοιχεία

 

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας StatCounter Global Stats, παρόλο που η πλοήγηση στον Ιστό μέσω του παραδοσιακού υπολογιστή παραμένει δημοφιλέστερη (64,6%), η πρόσβαση μέσω φορητών συσκευών αυξάνεται ραγδαία (από 17,1% τον Σεπτέμβριο του 2013 σε 28,5% τον Σεπτέμβριο του 2014) και δεν αποκλείεται να ξεπεράσει την πρώτη στο σύντομο μέλλον.

 

«Η χρήση φορητών συσκευών έχει ήδη ξεπεράσει αυτή του σταθερού υπολογιστή σε μερικές χώρες, όπως η Ινδία, η Νότιος Αφρική και η Σαουδική Αραβία», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αοντάν Κάλεν, σημειώνοντας ότι «αυτή η τάση είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστεί».

 

Εκτός από την εκρηκτική αύξηση του αριθμού των apps, ολοένα και περισσότερο ενισχύεται η παρουσία των εταιρειών και των μπλόγκερ στο Facebook. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης του Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι οι τεράστιες δυνατότητες μάρκετινγκ που προσφέρει.

 

Οποιοσδήποτε μπορεί να διαφημίσει τα προϊόντα του εύκολα και στο κοινό που επιθυμεί με βάση το επάγγελμα, τα ενδιαφέροντά και τα δημογραφικά του χαρακτηριστικά, ενώ οι φίλοι στο Facebook με το πάτημα ενός κουμπιού μετατρέπονται σε «fans» μιας εταιρικής σελίδας και, άρα, σε πιθανούς αγοραστές. Πλέον ένας επιχειρηματίας, αντί να περιμένει έναν αγοραστή να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του, μπορεί μέσω των κοινωνικών δικτύων να προσελκύσει τους φίλους του σε αυτήν ή και απευθείας στα προϊόντα του.

 

Τον Σεπτέμβριο του 2014 ο αριθμός ηλεκτρονικών διευθύνσεων παγκοσμίως έσπασε το συμβολικό φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου, ωστόσο έκτοτε υποχώρησε πάλι κατά δύο εκατομμύρια. Αραγε, καθώς αυξάνεται ο αριθμός χρηστών του Διαδικτύου, θα αυξηθούν ξανά οι διευθύνσεις «.org», «.com» και «.gr» ή θα αντικατασταθούν από εικονίδια εφαρμογών στα κινητά μας τηλέφωνα; Το σίγουρο είναι ότι οι παραπάνω τάσεις μεταμορφώνουν πλήρως την εικόνα του Διαδικτύου με τις ανεξάρτητες ιστοσελίδες να βγαίνουν χαμένες και τους κολοσσούς του Διαδικτύου (Facebook, Twitter) που προσφέρουν δυνατότητες διασύνδεσης, αλλά και εκείνους που ελέγχουν σχεδόν το σύνολο της αγοράς των mobile appls (Apple και Google) να επωφελούνται των εξελίξεων.

 

Πηγή: Έθνος