Σε 3,5 ώρες με το τρένο Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Λιγότερο από 3,5 ώρες θα διαρκεί το ταξίδι από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη με τον σιδηρόδρομο από το 2017.

 

Χθες παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της Οθρυος, το οποίο δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας στους συρμούς έως και 160 χιλιομέτρων την ώρα.

 

Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δίδυμη σήραγγα μήκους επτά χιλιομέτρων (με τα cut & cover) σε κάθε κλάδο.

 

Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.

 

Με την παράδοση του έργου σε σιδηροδρομική κυκλοφορία, ο χρόνος διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές επιτρέποντας την ευκολότερη διακίνηση εμπορευματικών φορτίων. Παράλληλα θα εξασφαλίσει στον ελληνικό σιδηρόδρομο οικονομικότερες μετακινήσεις, δεδομένου ότι το κόστος της ηλεκτροκίνησης εκτιμάται περίπου στο 1/5 της κίνησης με πετρέλαιο.

 

Για ένα «πολύ σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της χώρας» έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος: «Ενα έργο με πολλές τεχνικές δυσκολίες λόγω του αναγλύφου ολοκληρώθηκε με τα καλύτερα αποτελέσματα εντός του χρόνου περαίωσης και μάλιστα κόστισε περίπου 3 εκατομμύρια λιγότερα απ’ ό,τι προέβλεπε ο προϋπολογισμός του» επεσήμανε, υπογραμμίζοντας τη σημαντική τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει πλέον οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.

 

«Το δυναμικό των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών έχει πλέον φτάσει σε τέτοιο σημείο ωριμότητας, ώστε να αντιμετωπίσει και τα πιο δύσκολα έργα της πατρίδας μας αλλά και άλλων χωρών», επεσήμανε από την πλευρά του και ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας ΑΚΤΩΡ, Δημήτρης Κούτρας.
 

Αναλυτικά το έργο της Οθρυος περιλαμβάνει:

 

• Την κατασκευή δίδυμης σήραγγας με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ, με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500 μ. κατά μήκος της σήραγγας για λόγους ασφαλείας. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων.

 

• Την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ., οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση. Κατασκευάστηκαν με τα πλέον σύγχρονα συστήματα σεισμικής απόκρισης τεχνικών έργων.

 

• Την κατασκευή τεχνικού σήραγγας με υπόγεια διάνοιξη συνολικού μήκους 432,50μ. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.

 

• Την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της δίδυμης σήραγγας μήκους εκάστου κλάδου 630 μ.

 

• Την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του επαρχιακού δικτύου.

 

• Την κατασκευή υδραυλικών έργων αποστράγγισης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την κατασκευή επιχωμάτων-ορυγμάτων στο ανοιχτό έργο και εργασίες προς ικανοποίηση των υφιστάμενων περιβαλλοντικών όρων του έργου.

 

Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατομμύρια ευρώ. Κατά τον διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία έδωσε έκπτωση 35,3% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο το έργο ολοκληρώθηκε τελικώς με 2,8 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο.