ΟΑΣΘ: Δήμοι και περιφέρεια ενάντια στις αυξήσεις εισιτηρίων

Πληθαίνουν oι φωνές των κοινωνικών και αυτοδιοικητικών φορέων της Θεσσαλονίκης ενάντια στην αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου. Εν τω μεταξύ, με αφορμή τις αυξήσεις τίθεται επί τάπητος και το ζήτημα της αρμοδιότητας του ελέγχου της διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του Οργανισμού.

 

Το θέμα των αυξήσεων των εισιτηρίων και της λειτουργίας του ΟΑΣΘ θέτουν οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Θανάσης Αγαπητός και Νιόβη Παυλίδου, ενώ και το δημοτικό συμβούλιο Παύλου Μελά εξέδωσε ομόφωνα ψήφισμα κατά των αυξήσεων, κατηγορώντας τον Οργανισμό για ιδιότυπη μονοπωλιακή πολιτική. Σε ανακοίνωση της η επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Πολίτες Μπροστά» Νιόβη Παυλίδου ζητά την παραχώρηση της αρμοδιότητας σχεδιασμού των μετακινήσεων και της λειτουργίας του ΟΑΣΘ από το υπουργείο Μεταφορών στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι «Πολίτες Μπροστά» δηλώνουν ένθερμοι υποστηρικτές των μαζικών μέσων μεταφοράς, σημειώνοντας ότι οι αστικές μετακινήσεις δεν μπορεί να εξυπηρετούνται από ατομικές προσπάθειες αλλά από ποιοτικές και οικονομικές συλλογικές προτάσεις.

«Επειδή ο σωστός σχεδιασμός μετακινήσεων σε κάθε περιοχή έχει ισχυρά τοπικά χαρακτηριστικά, τα θέματα αυτά δεν είναι ορθολογικό να αποτελούν βασική αρμοδιότητα των υπουργείων. Είναι εμφανώς αρμοδιότητα της περιφέρειας και ζητάμε να της παραχωρηθεί», τονίζει η κ. Παυλίδου.

Τα μέλη της παράταξης υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα προκύπτουν από το μονοπωλιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ενώ χαρακτηρίζουν τη σύμβαση του Οργανισμού με την πολιτεία «λεοντεία». Αναφέρουν μάλιστα πως οι μέτοχοι, πέρα από το μέρισμα που εισπράττουν (το οποίο διατηρείται σταθερό όλα τα χρόνια, μέσω της επιχορήγησης του κράτους και ανεξάρτητα από την επιβατική κίνηση), εισπράττουν και υψηλά ενοίκια, τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχουν μειωθεί καθόλου. Οι «Πολίτες Μπροστά» ζητούν να καταργηθεί ως καταχρηστική η σύμβαση του ΟΑΣΘ, να σταματήσει η επιδότηση ζημιογόνου χρήσης (να επιδοτείται ο πολίτης για το εισιτήριο του και όχι ο ΟΑΣΘ) και να συμφωνηθεί το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ (αν είναι ιδιωτική εταιρεία να λειτουργεί σε ανταγωνισμό, αν επιδοτείται να ακολουθεί τις πρακτικές μισθοδοσίας και προμηθειών του δημοσίου τομέα).

Απαράδεκτες οι αυξήσεις

 

Την ίδια ώρα, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «ΑΝΤΑΡΣΙΑ» Θανάσης Αγαπητός κατέθεσε ερώτηση στο προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας σχετικά με τις αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, τις οποίες χαρακτήρισε «απαράδεκτες».

Ο κ. Αγαπητός ζητά την παρέμβαση της περιφέρειας στον ΟΑΣΘ για να μην περάσουν οι αυξήσεις και οι άνεργοι να μετακινούνται δωρεάν, ενώ μιλά και για μετατροπή των αστικών συγκοινωνιών σε δημόσιες.

«Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, σε μια περίοδο κατά την οποία το εισόδημα των εργαζομένων και των συνταξιούχων μειώνεται, είναι απαράδεκτη και αντικοινωνική. Ακόμα περισσότερο προκλητική είναι αυτή η πολιτική αναφορικά με τους ανέργους. Η υπηρεσία που παρέχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι κοινωνικό αγαθό, όπως η υγεία, η παιδεία, η κατοικία, το ρεύμα, το νερό.

Η μετακίνηση στη δουλειά, στη σχολή, στους φίλους και τους συγγενείς ή στο νοσοκομείο είναι βασική καθημερινή ανάγκη και όχι προνόμιο όσων έχουν να πληρώσουν», τονίζει ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης.

Ομόφωνο ψήφισμα κατά των αυξήσεων εξέδωσε και το δημοτικό συμβούλιο Παύλου Μελά, μετά από πρόταση της «Ριζοσπαστικής Κίνησης Πολιτών» με επικεφαλής τον Τάσο Σταμπουλή. «Η ιδιότυπη μονοπωλιακή πολιτική του ΟΑΣΘ συνεχίζεται. Με κυβερνητική απόφαση από την 1η Οκτωβρίου 2014 αυξάνονται οι τιμές στα εισιτήρια. Στην πόλη της Θεσσαλονίκης, με τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας, αυτό είναι ανήκουστο. Ειδικά στον δήμο μας, που έχει τα υψηλότερα ποσοστά της Θεσσαλονίκης, ο κόσμος δεν αντέχει άλλες αυξήσεις», τονίζουν στο ψήφισμά τους τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, ενώ ζητούν την κατάργηση των αυξήσεων στα κόμιστρα του ΟΑΣΘ και τον έλεγχο της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του ΟΑΣΘ.

 

Πηγή: Μακεδονία